Greta äter inte grönsaker

Det senaste:

- Jag gillar inte broccoli för stora barn gillar inte broccoli!
-  Nähä, vad gillar stora barn då?
- Morötter och...och...all annan mat!

Eller den här:
- jag gillar inte grönsaker för det gör inte stora barn!

Vad gör man då som förälder? Det ska jag tala om! Man låter bli att berätta vad som gör monstersoppan grön
(broccoli), monstersmoothien grön (spenat och avokado), varför ketchup är röd (den här kan ni, men ja, tomat) och att pastasåsen innehåller såväl tomat som lök och basilika. Vi berättar inte heller att majssoppan (slätmixad) innehåller majs eller att potatis- och purjolökssoppa innehåller en rätt så stor del purjolök. Det är lika bra att inte säga något om svampen i risotton heller. 

Tungt att ungen vägrar grönsaker, verkligen.

Kommentarer

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0