Citat från vår 2 1/2-åring

Den här åldern är roligast hittills. Så är det med alla åldrar. När Greta var nyfödd hade jag svårt att verkligen förstå det när folk sa att det bara blir roligare med tiden, jag tyckte ju bebismysandet var hur ljuvligt som helst. Men alltså, en verbal 2 1/2-åring på randen till trotsålder är fantastisk att umgås med!
 
Några citat från de senaste dagarna:
 
- Jag är kär i dig mamma.
- Vilken tur jag har som har dig mamma.
- Tack mamma, vad snällt (när jag strykt på idominsalva efter blöjbyte).
- Jag vill sova i min säng i natt. Mammas och pappas säng är stor, min säng är liten.
- Pappa är pappa, en bra pappa (i en konversation där Greta inte höll med om att pappa är en man. Så hon förklarade vad han är. En bra pappa).
- Pappa, är du arg på mamma? (när vi satt vid frukostbordet och pratade om livet och dagens planer)
 
 

Kommentarer

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0