Ni vet de där friskusfamiljerna som orkar göra grejer hela helgerna när vi andra bara räknar dammråttor och tittar på bolibompa?

I helgen var vi en sån. Jag vet inte vad som hände men jag tror att energin från en pizzamiddag på fredagen och en pizzalunch (nej, inte rester. En hel, ny, vedugnsbakad pizza) på lördagen kan ha bidragit.
 
På lördagen pimplade vi. Trots att Greta ropade "Kom då fisken!" så blev det inget napp för henne och farmor.
 
Igår morse drog jag och Greta till badhuset. Jag som själv var rädd för vatten när jag var liten har varit orolig för att jag närt en vattenrädd unge vid min barm. Men på badhuset fick jag motsatsen bevisad. Eller vad tror ni om kommentaren "det är ROLIGT att bada!"?
 
Efter att ha sovit som man bara gör efter två timmar på badhuset var det fikadags. William drog ut i skidspåret och jag och Greta fixade varm choklad och tog med mackor och renfällar ut till Nydalasjön och intog fikat där. Det blåste något överj-ligt och var inte alls skönt, men chokladen var supergod och just på den här bilden sken solen och jag och Greta var mycket nöjda. Det var meningen att vi skulle sitta kvar i idyllen tills William åkt färdigt så vi kunde fika lite tillsammans, men idyllen försvann bakom stora moln och tvååringen gjorde det jag själv hade velat - började gråta - så vi gick hem.
 
 

Kommentarer

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0