2013 - förändringarnas år?

Runt nyår 2012 minns jag att jag kände det som att 2013 skulle bli ett riktigt mellanår. Bortsett från att vi just fått veta att vi väntade syskon så upplevde jag så mycket fokus på 2014. Det berodde säkert på att jag dels alltid haft en förkärlek för jämna nummer (jo, det är sant. Det var väldigt påtagligt när jag jobbade som brevbärare, jag hade alltid mer till övers för de jämna sidorna av gatorna. Drömmen var ett hus med gaturummet 24 och en lättöppnad, ergonomisk plastbrevlåda en bara kunde dunka posten i utan att dra ner på tempot med cykeln...), men säkert också för att jag bor i Umeå och typ ALLT kretsar kring kulturhuvudstadsåret 2014.

Så döm om min förvåning när det visar sig att 2013 verkar bli ett sannerligen händelserikt år! Vuxenpoängen tycks hagla över oss. Först skaffade vi valp i början av sommaren, härnäst väntas bebis och så skrev vi kontrakt på ett hus på landet för några dagar sen dit vi kommer flytta 1/11.

Dessutom, när vi nu ändå snackar vuxenpoäng, så har jag haft balkonglådor med blommor och örter för första gången och de LEVER fortfarande. Frodas, till och med. Min man påstår saker som att de borde skötas så de inte växer som en djungel, men han missar att "växer som en djungel" är ljuv musik för mina intesåvärstgröna fingrar. Min finaste kör fattade grejen när de gav mig en orkidé i terminsavslutningspresent, den mår bara fint i händerna på en som oftast glömmer bort att vattna. En annan växt som jag inte vet namnet på har börjat få knoppar som snart blir blommor och det kan väl ändå inte bara bero på att den fått en skvätt vatten om dagen? Eller är det så enkelt? Kanske kan de två växthusen på vår blivande gård få tjäna sitt syfte nästa år!



Kommentarer

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0