Om vintermörker

Här i Umeå hade vi en fruktansvärt mörk start på vintern förra året. Under december månad hade vi noll (0!) soltimmar och lägg då till att december i sig bara innebär mörker, mer mörker, ännu mer mörker fram tills det vänder ett par dagar före julafton. Nu är det på väg mot ljusare tider. Och visst, det är fortfarande ljust runt 15-snåret men är också så kallt att man mest bara vill in och värma sig. Och vad händer då? Det hinner bli mörkt. Och så fortsätter det så. Och där mina vänner, har ni en av förklaringarna till att jag somnade 17:30 igår och sov tretton timmar. Det och en period med alldeles för mycket mjölkprodukter.

Kommentarer

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0