Killar och rosa

Tradig rubrik, jag vet. Men ganska ofta hör jag, oftast av en slump, kommentarer i stil med "han har sagt att han vill ha rosa säng/lampa/tröja/bil/osv, så vi försöker övertala honom om att ändra sig angående det". Och varje gång tänker jag "varför?". Men eftersom jag tjuvlyssnar skippar jag att fråga, men folk som har söner verkar ofta liksom förstå varför. Iallafall hmm:ar de igenkännande.

Hur ska jag göra nu då nästa gång Greta vill ha sin gröna mössa? Måste jag försöka övertala henne om att ta den rosa då? Och kommer ni alla föräldrar till döttrar hmm:a i samförstånd av någon hemlighet som jag inte är införvigd i?

Kommentarer

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0