Vissen storasyster

Utanför fönstret tar Ivar i så gott det går. Är det inte intressant att det knappt hörs alls från blåsten och regnet när en befinner sig i originaldelen av huset (1910), medan det viner som tusan när en sitter i vardagsrummet (utbyggt 1991)?

Greta är förkyld sen i måndags kväll. I tisdags hade hon 37,7 i feber och i övrigt är hon hostig och rejält hes. I förmiddags var hon piggare till sättet och hade mer gnista i ögonen, men under eftermiddagen blev hon sämre och hade 38,7 när jag tempade henne senaste gången innan hon somnade vid 18-snåret. Snuttan, det är inte mycket som värker så som när ens barn är sjuk.

Lillasyster sympatisover, jag hoppas hon klarar sig. Efter kvällens två avsnitt av the walking dead känner jag ändå att en förkylning och lite feber är lindrigt i jämförelse...

Kommentarer

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0