Systrar

 
Gretas första möte med Sigrid, då ca 7 timmar gammal, på kvällen 23/8-2013 på BB i Umeå.
 
Första gången Greta mötte Sigrid var liksom magisk. Tänk att det var så självklart för Greta att bara hoppa upp i sängen så fort hon kom in i vårt rum på BB. William fick ta av henne jackan i farten för Greta var så beslutsam. Sen satt vi där i sjukhussängen, jag och mina två döttrar. Greta klappade på sin lillasyster och fick sen amma lite. Efter det slog vi på lite bolibompa på tv:n och bara hängde en stund innan det var dags för Greta att fara hem med sin pappa över natten. Dagen efter kom de på besök igen på förmiddagen, och jag bestämde mig för att åka hem samma eftermiddag fast jag egentligen tänkt stanna två dygn efter förlossningen. Men som jag längtade hem alltså. När vi kom hem var jag helt slut men det kändes så mycket naturligare att befinna sig på hemmaplan än ensam med Sigrid på BB. Vi tog till och med hem hunden, som övernattat hos svärföräldrarna, samma kväll.
 
För oss var det väldigt viktigt att Greta var en del av vår bubbla, därför var hon hemma från dagis de två veckorna William var hemma från jobbet. Så grodde vi in oss där hemma och lärde känna vår nya familjemedlem. De två veckorna kommer jag alltid minnas.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ella

Vilka fantastiska bilder på din fina familj.

2013-12-11 @ 00:07:30
Postat av: Amanda/Lakritspipan

Så härligt!

2013-12-11 @ 00:33:49
Postat av: Mia

Linda och hela familjen! Så mysigt att få ta del av dina tankar om första familjeveckorna. Jag ser fram emot att få teäffa dig å Sigrid i januari!

2013-12-12 @ 09:03:42

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0