Väcka liv i gamla bloggen.

Jag vill verkligen väcka liv i mitt bloggande igen. Jag älskar att skriva och jag älskar att läsa gamla blogginlägg, men den här vårterminen har twitter och instagram konkurrerat ut det gamla hederliga bloggskriveriet big time. Två vändor influensa, återgång till arbetet och några lov har också gjort sitt.

Så jag sätter igång igen med något jag alltid gillar att dokumentera (eftersom de inläggen är GULD att ta fram när inspirationen tryter):

Veckomatsedeln.

Dag 1:
Chili con carne (fast med sojafärs och grönsaksbuljong). Vi åt den med ris och då drygas den lätt ut till typ 6-8 portioner. Rätten gick hem stort hos familjens yngsta medlem.

Dag 2: Moussaka med linser och fetaost. Supergod! Jag glömde oreganon men det smakade fantastiskt även utan den. Vi hade middagsgäster när rätten intogs och den gick hem hos alla. Vi åt den ihop med bladspenat, olja och vinäger. Enligt William var det jättegott att ha lite äppelcidervinäger direkt på moussakan. Bra för folk som inte gillar aubergine i vanliga fall eftersom den innehåller rätt mycket sånt men utan att den tar över. Aubergine är ju supernyttiga grejer!

Dag 3: Risotto med tomater och färsk basilika. Kvällens projekt. Bör gå hem eftersom vi alla älskar risotto!

Dag 4: Gräddkokta rotfrukter med soltorkade tomater

Dag 5: Fiskburgare med kikärtsgryta

Dag 6: Gulaschgryta med ajvar relish (med kycklingfärs istället för nötfärs)

Kommentarer

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0