...och ett utvecklingsbevis.

Igår när jag låg i sängen och skulle sova funderade jag över varför jag inte var mer nervös än jag var. Jag brukar bli väldigt nervös eftersom jag så gärna vill prestera bättre än bäst på en gång. Plötsligt insåg jag att jag inte känner så längre. Visst, jag har träffat eleverna tidigare och haft en del lektioner med dem, jag är bekant med lokalerna och jag kan ringa William tusen gånger och fråga om allt möjligt utan att vara rädd för att störa. Men nya kollegor, ny arbetsmiljö och sånt som vanligtvis skulle gjort mig nipprig och sömnlös natten före.

Men så slog det mig, när jag låg där. Nej. Det här, det jag har här hemma när jag kommit hem på eftermiddagen, är det viktigaste för mig. Inte hur jag presterar. Inte hur duktig, smart, engagerad, intelligent, strukturerad och fantastisk lärare jag är. Det är mitt jobb, inte den jag är. Däremot är det jag har här hemma, de jag har här hemma, en stor del av den jag är. De är ju mitt allt.

Och det var, för någon som mig, en helt vansinnig och underbar upptäckt.

Kommentarer
Postat av: Jenny, mamma till D

Tack för de himla kloka och fina orden. Du har så rätt! Jag jobbade min första dag idag... Tack!

2012-01-09 @ 22:42:08
Postat av: Jenny, mamma till D

Tack för de himla kloka och fina orden. Du har så rätt! Jag jobbade min första dag idag... Tack!

2012-01-09 @ 22:42:39
Postat av: mamma niska

Vilken upptäckt, GRATTIS och kramar

2012-01-10 @ 08:55:52
Postat av: Emma

Det där känner jag igen. Jag var ofta nervös inför jobbet och kände mig otillräcklig innan jag var mammaledig. Har nu jobbat 5 månader efter ledigheten och det har inte varit läskigt alls! Innan barnet ville jag sadla om och byta karriär, men nu är det bara ett jobb. Allt som är viktigt har jag hemma!

2012-01-15 @ 00:42:36

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0