Veckomatsedelsfrågetecken och Dessertfrossa

Dagen har inletts med att jag nästan svultit ut mig själv till förmån för dessertfrossan jag och Dijana ska på om en dryg timme. Och DÄR ljög jag. Svälta ut mig? Jag? Skulle aldrig hända. Men Dessertfrossa ska vi på!
Eftersom min käre äkta hälft kommer hem från Sthlm idag tänkte jag att jag skulle fixa veckomatsedel och handla för att göra honom glad (och kanske mindre bakis), men jag har grava inspirationsproblem. Kanske följande:
Laxburgare med klyftpotatis
Rotfruktssoppa med curry
Falafel i pitabröd
Pasta med sockerärtor, fetaost och citron
Indisk gryta med blomkål och sötpotatis
Krav-kyckling i ugn med potatis
Skulle kunna funka. Om jag dessutom handlat innan jag presenterar menyn kan jag inte ta hänsyn till eventuella protester från köttisen förrän nästnästa vecka. Prima plan!

Kommentarer
Postat av: Marie

Asså, vi gjorde egen falafel häromveckan och den var den största floppen någonsin - stenhårt, smaklöst och och helt oätligt. Bröden blev dessutom stenhårda. Vad använder ni för recept? Vad är det hemliga knepet för vettig falafel?! Hjälp!

2012-02-19 @ 14:50:27

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0