Gretas senaste grej:

Rädd.

"Rädd! Rädd!", kan hon komma och säga och peka, oftast mot ytterdörren. "Vad blev du rädd för?", frågar jag då och kan få olika svar. Oftast svarar hon att hon blev rädd för dörren, inte så konstigt eftersom ytterdörren föregås av en mörk korridor, men igår svarade hon "traktorn" och pekade in mot sovrumsdörren som vetter ut mot vardagsrummet. Hon älskar ju traktorer, men jag undrar om det hänger ihop med att hon har börjat hålla sig tätt intill oss när det kommer bilar om vi är ute och går. Det är som att hon förstått hur det hänger ihop, det där med att bilar kan köra över en om man inte håller sig kring de tryggaste, starkaste, bästa människorna i världen (vi).


Kommentarer

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0