Lunch och öppet hus

Igår var det dags för första mamma/pappa-lunchen på Norrlandsoperan efter sommaruppehållet. Det var härligt att se hur de små vuxit och satt igång att krypa och grejer, tur vi har möjlighet att sitta för oss själva för vi tar inte upp mindre och mindre plats direkt om man säger så! ;-) Och så himla smarrig mat, varje gång. Det är verkligen månadens lyx!

Natten var speciell, Greta vaknade av att blöjan läckt så det var alldeles fuktigt där hon låg. Andra gången på ett par veckor så det måste nog till att införskaffas lite plastad frotté om vi vill kunna ha kvar vår bäddmadrass ett tag till... Att Greta vaknade var nog en överdrift eftersom hon inte öppnade ögonen direkt men sen kunde hon iallafall inte komma till ro. Eftersom vi då hade hälften av min sida av sängen till godo (eftersom resten låg i upptorkningsläge) och W sov så gott så jag inte hade hjärta att väcka honom för att få några decimeter från honom så gick jag upp och satte mig i soffan för att amma. Greta kom till ro och jag la henne i sängen där hon snabbt somnade. Då tog jag täcke och kudde och la mig på soffan och sov fantastiskt bra. Vaknade till några gånger bara av den totala tystnaden, den var väldigt märklig och främmande. Inga andetag, inget prassel av lakan. Bara jag och inget annat.

När jag så småningom vaknade av Greta så hade sängen torkat så pass att jag kunde lägga över en filt och lägga mig på den tidigare blöta sidan och amma. Sen sov vi gott resten av natten och Greta vaknade - kors i taket - strax före klockan 9! Så vi hann upp och ta oss i väg till öppet hus på mariakyrkan. Det är den enda öppna förskolan jag verkligen vill hinna gå på varje vecka, jag tycker det är så himla mysigt! Sångstunden är jättebra och fikat är generöst för en extremt billig peng. Det är alltid trevlig stämning och idag var det dessutom ganska lugnt, en hel del småttisar och några storasyskon. Dessutom finns det leverpastej vilket vi aldrig har hemma och det tycker Greta är supergott! Veggomorsan kanske ska ut och införskaffa lite åt henne. Men finns det köpesleverpastej som inte innehåller massa skit eller måste man göra egen?


Kommentarer
Postat av: Erica

Ja det finns ett märke från Ö-vik som innehåller väldigt lite utöver det som SKA vara i... ska fråga mamma om vad det hette!



Om blöjan läcker så är det nog ngt fel för liten, fel passform eller något prova byt märke/storlek så kanske ni får stopp på läckandet. Eller kör ni tygblöjor?

2011-09-08 @ 12:21:42
URL: http://www.flatcoated.bloggagratis.se
Postat av: Linda

Åh! Ja, jag vill gärna veta vad den hette! Jag kollade innehållet på de på coop för ett tag sen och blev mörkrädd. Vadå leverpastej liksom - tillsatspastej med leversmak möjligtvis.



Här kan du se om du får lite idéer på egengjord välling förresten, kanske lilleman skulle gilla det bättre?



http://www.alternativbarnmat.se/index.php/recept/forsta-aret/grot-valling

2011-09-08 @ 13:16:34
URL: http://niskalainen.blogg.se/

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0