Bloggtips!

Jag vet att jag tjatar ibland, men tillkommer det nya läsare är det mödan värt att upprepa sig!

En annan du - Petra Krantz Lindgren är som en klok bok i föräldrarskap. Läs särskilt hennes texter om belöningssystem och ordet "duktig"!

Familjen Toad
- Den här bloggen älskar jag, kanske för att det känns lite som en kusin till min blogg. En personlig betraktelse av vardagen med en liten som endast är ett par månader yngre än Greta. Kloka och tänkvärda inlägg om amning, BLW, föräldrarskap och skön humor!

Amningshysteri - Rapp i käften, klok och fantastiskt underhållande blogg. Även här kloka inlägg om föräldrarskap och amning.

Lars H Gustafsson
- Den fantastiskt kloke barnläkaren och författaren som har en så kärleksfull och klok inställning gentemot barnen här på jorden. Att han dessutom knyter an föräldrarskap med musik då och då är bara ett plus!

Lady Dahmer
- Den här kvinnan kan ploppa ur sig precis vad som helst. Provokativ, hård, mjuk, klok och kontroversiell (ligger i betraktarens öga) tvåbarnsmamma som har en mängd trogna läsare. Bland annat jag. Kommentarsfälten rekommenderas lika skarpt som blogginläggen.

Jag är ingen jätteslukare av träningsbloggar men följer några stycken jag måste läsa för deras sunda inställningar till hälsa inuti och utanpå:

Äta Träna Kämpa - Läs, säger jag bara. Läs.

Tella om träning och hälsa - Tvåbarnsmamman som lyckas få ihop träning, kost och en sund bild av hälsa.

Träning för hälsa och prestation - Kloka inlägg om maten vi äter och en härligt positiv inställning till träning trots den höga nivå han är på.

Kommentarer
Postat av: Tella

Mäh, vad glad jag blev att du tipsade om min blogg! :) Och vilken fin recension. Gulle dig! Kram

2011-09-02 @ 11:25:51
URL: http://tellasplace.blogspot.com
Postat av: Petra Krantz Lindgren

Oj! Tack för fina ord om min blogg :-).

//Petra

2011-09-02 @ 22:19:30
URL: http://petrakrantzlindgren.wordpress.com/
Postat av: Sofie - Mamma till två små

Får spara listan och ta och gå igenom den en gång när barnen sover... Behöver mer pepp och stöd i mamma och amningslivet.. Med tanke på vad man har för folk och fä i sin närhet så kan det vara skönt att läsa om likasinnade eller folk med liknande tannkar och ideer!

2011-09-04 @ 14:51:20
URL: http://lillgarden.blogg.se/
Postat av: Linda

Tella: Men den är ju toppen ju! :-)



Petra: Det var det minsta jag kunde göra, jag slukade i stort sett alla inlägg på några dagar när jag hittade din blogg. :-)



Sofie: Jobbigt när man inte har stöd! Jag tycker också att det är fantastiskt med internet på det viset, att man kan lära sig saker om sina instinkter och få kött på benen utifall att man får höra något som inte känns så bra. Och att det finns så många likasinnade!

2011-09-05 @ 13:49:52
URL: http://niskalainen.blogg.se/
Postat av: Jonna

Tusen tack!

2011-09-07 @ 00:13:46
URL: http://amningshysteri.blogspot.com

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0