Amningstoppar och amningsplatser

Jag är så less på amningstoppar. Jag ledsnade för längesen. Jag tycker det ska vara okej att bara dra upp tröjan/dra ner linnet, dra ner bh:n (om man använder sån) och amma på! Kör, ba'! Men i vissa lägen känns det bara inte bekvämt. Inte för att jag är rädd att visa kroppen eller så, utan för att det ibland blir så tydligt att det är fel plats att göra det på. Skumt.

Men en sak måste jag få nämna och det är mina favoritamningsplatser. Det är de platser där man helt enkelt fått sätta sig och amma oavsett var man råkade befinna sig. I en trappa, under ett träd, på ett golv i en butik eller liknande. Det är fantastiskt! Där sitter man så länge det behövs och kan inte göra något annat under tiden. Underbart.

Kommentarer
Postat av: Familjen Toad

Jag kör alltid på amningslinne. Varje dag. Har fem stycken likadana. :D Så kan man ha något över om man känner för det. Omlottkofta, till exempel. Ursmidigt. De amningströjor jag har, har jag klippt bort panelerna på. Dumt jävla påfund.

2011-09-27 @ 16:37:46
URL: http://audhumble.wordpress.com
Postat av: Sofie - Mamma till två små

Nu ammar jag väldans sällan ute eller borta. Men har nu på slutet börjat att ha linne under tröjan. Så drar man upp tröjan och ner linnet... Funkar rätt bra :)

2011-09-27 @ 20:35:11
URL: http://lillgarden.blogg.se/
Postat av: Linda

Amningslinne verkar vara da shit. Jag kanske ska ge det ett till försök, nu har jag kört på lite för stora cubuslinnen under tröjan ibland men oftast blir det bara t-shirt av något slag.

2011-09-27 @ 21:35:21
URL: http://niskalainen.blogg.se/

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0