Undervisning!

Häromdagen fick jag en förfrågan om att vikariera som körledare idag (tack Jenny som tipsade om mig :-) ). Så Gretas farmor kom och var barnvakt medans jag satte mig i bilen och for iväg till Strömbäcks folkhögskola där elever från allmänna linjen skulle ha körsång i nittio minuter. Jag hann inte ens bli nervös över att jag inte undervisat kör på ett år och det visade sig att jag inte heller hade någon anledning att bli nervös. Det gick jättebra! Vilka elever! Jag körde bara utantill-låtar med dem eftersom jag tycker det är ett fantastiskt sätt att jobba med körsång utantill när man bara har eleverna vid ett tillfälle. Det är betydligt lättare att lära sig allas namn och få kontakt om man inte har femton pappersbaksidor i en halvmåne framför sig när man tittar dit. Dessutom blir lyssnandet på ett helt annat sätt och de lärde sig faktiskt tre (3!) låtar utantill under den här lektionen.

Jag hoppas och tror att de var nöjda, de gav positiv feedback efteråt och jag var alldeles hög av glädje av att haft med en så positiv grupp att göra!

Nästa helg åker jag, Greta och William till Storuman och har sångworkshopshelg med eleverna som läser digital musikproduktion. Det ska bli fantastiskt spännande och inspirerande, jag tror det här var en bra uppvärmning.

Kommentarer
Postat av: Sofie - Mamma till två små

Vad kul med lite variation i livet! :)

2011-10-13 @ 21:51:39
URL: http://lillgarden.blogg.se/

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0