Sjukling

Igår visade det sig att Greta hade en förkylning på G som till slut glatt bröt ut med dunder och brak. Snor, snor, snor och mer snor. Och vad tycker de små om att bli torkade runt näsan? Precis. Hon fick alvedon på kvällen eftersom hon inte kunde somna fast hon var så varm, trött och eländig. Fem minuter efter 5 ml alvedon somnade hon och jag la mig bredvid henne i sängen och kollade på Landet Brunsås på svtplay. Jag och maken missförstod tydligen varandra för han stannade i vardagsrummet hela kvällen. Jag tolkade det som att han ville vara ifred eftersom han annars är väldigt snabb på att ta initiativ till umgänge så jag lät han vara det. Ifred alltså. Kl.21:00 kommer han in i sovrummet, tandborstad och klar, och blir liksom lite arg av förvåning över att jag låg där med datorn i knäet - han hade ju trott att jag sov och därför suttit i vardagsrummet för att inte störa. Ja, så kan det gå.

Idag är Greta fortfarande vissen och febrig vilket i praktiken innebär att jag har en liten invånare på min kropp. Ringsjal och långsjal går varma om vartannat. Just nu sover skruttan, W är iväg och firar sin brorsa som fyller 40 och jag? Jag cravar vuxensällskap och choklad.


'

Kommentarer

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0