Nya ord och världens djur

Greta presenterar sitt senaste ord: kack = klocka. Ej att förväxlas med tack (finlandssvensk brytning på detta också om vi får be). Idag var vi på ÖF på ålidhem med Lisa och hennes dotter Felicia och där fanns det en kack på väggen. Det är märkligt ändå, jag vet inte ens hur hon lärt sig klocka men rätt som det var en dag kröp hon till klockan i köket och sa kack. Hennes förtjusning när jag tog ner klockan till henne och alltså hade fattat vad hon menade gick inte att ta miste på. Så just nu är det kack och ljuschhh (ljus) som är hetast på ordfronten. Att sen klockan säger tick-tack, ja det är ju nästan bara lite för roligt ibland.

När Gretas mormor kom upp i fredags hade hon med sig ett par presenter till Greta, bland annat en bok med världens djur och tillhörande djurläten. Just nu har Greta suttit en halvtimme i pappas knä och fascinerats av märkliga grodor, apor, rovfåglar, leoparder med mera med mera och deras läten. Vargen var lite läskig men lejonet var mest spännande. Tror den där boken kommer bli välanvänd.

Kommentarer
Postat av: Erica

Vad många ord hon kan :-) det är roligt när de börjar gå att kommunicera med de små liven.

2011-10-26 @ 07:47:49
URL: http://www.flatcoated.bloggagratis.se

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0