Nya kläder

Senast jag köpte kläder var i mars (om man bortser från bröllopsklänningen jag köpte i maj då, och det anser jag att jag får göra eftersom jag inte använder den nu). Då köpte jag en amningströja för 149:- och två par jeans för 99:-/styck på H&M. Om jag inte minns fel så bjöd mamma mig på ett av de plaggen. Ett par av de jeansen har nu hål (surprise) och joinar därför resten av mina byxor/kläder i garderoben som är A. För stora och B. Har hål.

Anledningen till det här är att vi sparat på dagar första året så att William ska ha kvar sina dagar. På det sättet kan han vara hemma tio månader med Greta, alltså januari-oktober nästa år. Då börjar hon förskola lagom till 2-årsdagen och William får förmånen att vara hemma med henne i fyra årstider, nästan ett helt år. Helt självvalt med trasiga och för stora kläder alltså eftersom min man inte drar in storkovan med en nästanhundraprocentig lärartjänst.

Men så var vi ju och jobbade i helgen vilket gav lite klirr även i min egen kassa. Jag lovade mig själv att köpa nya kläder för en del av de pengarna så i eftermiddag ska vi ut och handla lite, William, Greta och jag. Åt mig. Redan igår började jag reka och hittade en skitsnygg body och en skitsnygg jumpsuit. I storlek 80 givetvis... ;-) (Greta går inte heller runt i sprojlans kläder. Hon har en generös garderob full av snygga, begagnade kläder som är hela och i rätt storlek).

Jag vill bara gå in på nån webshop och beställa hem kläder alt. gå till typ myrornas. När blev det så? Vad hände med de fem åren i piteå då varje fredagkväll föranleddes av ett besök på systemet och sen ett litet klädinköp på Gina tricot (behöver jag nämna att varenda tjej på kåren hade samma eller liknande kläder på sig sen, haha)?

Mode och heminredning. Mina två akilleshälar.

Kommentarer
Postat av: Sofie - Mamma till två små

Vad skönt att ni fått ihop det så bra med dagarna...

Jag är lite inne på att ta vårdnadsbidrag på båda mina men sen skriker omgivningen om att casper bör börja på förskola nu när han blir tre...

2011-10-28 @ 11:00:57
URL: http://lillgarden.blogg.se/
Postat av: Familjen Toad

Vi gör samma sak, alltså sparar in på saker för att inte ta fp-dagar. Vi har inte planerat när maken ska ta sin del (vilket är mer än hälften av dagarna), men är väldigt nöjda med att vi har gjort det här valet. Känns bra att både skjuta upp förskola och att vara jämställda när det gäller föräldraledighet.

2011-10-28 @ 20:03:24
URL: http://audhumble.se

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0