Gretas ordförråd 1 år, 8 dagar:

Här kommer en liten sammanfattning av de mest begripliga orden i Gretas ordförråd just nu. Tack övade hon in på egen hand igår och ljus lärde hon sig vid middagsbordet i torsdags så det är de färskaste orden.

Gack = tack
Hjuuuus = Ljus (alltså levande ljus)
Jajaj = ajaj (föregås alltid av ett bus)
Otta = Borta! (t.ex när någon matbit "ramlat" ner på golvet)
Ampa = Lampa
Mamma = mamma alt. amma
Pappa = pappa
jöja = öra
Ussshh = Usch alt. puss
Ovve = vovve


Något jag gärna skulle vilja veta vad det betyder är den långa harrang hon drar när hon är less eller förbannad. Det låter typ "didledaledlidladloledli!!"

Kommentarer
Postat av: Sofie - Mamma till två små

Oj vilken massa ord... Anna är fortfarande kvar i dadad och massa bubbel bara...

2011-10-17 @ 23:46:47
URL: http://lillgarden.blogg.se/
Postat av: Anneli Björklund

Ja det var riktigt många. Tage säger inte mycket han heller, men att skaka på huvudet när han inte vill, det kan han :)

2011-10-19 @ 23:33:59
URL: http://vanligadagarochsant.blogspot.se

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0