Stockholm halvmaraton

Så har träningsprogrammet inför stockholm halvmaraton inletts. 20 veckor av blod, svett och tårar ska in mellan amningar och blöjbyten men jag tänker att förr i tiden fick man hugga ner en halv skog för att kunna laga till den där hjorten som man skjutit ner med egenhändigt tillverkat spjut och samtidigt lyckades det bli människor av de som var spädisar då så det här ska väl gå det med, menar jag.

När William kommer hem vet jag att han har sagt att han vill gå och träna så vi får väl förhandla om vem som ska ut först... Jag skulle gärna sticka ut på en gång när han kommer hem och det skulle jag nog kunna motivera med "och då kan jag ju laga middag medans du tränar (blink,blink,blink)". 32 minuter lättdistans och 5-10 minuter stretch står på programmet idag och så länge knäet är snällt blir det fina fisken det där.

Nu sover Greta och jag har tänkt göra detsamma, i det här gråa vädret vill man inte göra mycket ändå. Är ändå imponerad att hon inte sov när vi var ute och gick i förmiddags, när hon sitter i sjalen brukar hon se sig om kring max 45 minuter typ innan hon somnar men idag var hon vaken hela promenaden på nästan en och en halv timme. Mycket intryck blir det, grävskopor och allt vad vi nu såg.

Kommentarer

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0