Så här tycker jag innehållsdeklaration till gröt ska se ut:

Ingredienser: havregryn (ångpreparerade och pressade). 100% fullkorn.

Om jag bestämde mig för att ge Greta en Päron-Äpple-Aprikos-fullkornsgröt så antar jag att ingredienserna skulle se ut så här: havregryn, päron, äpple, aprikos. Och så lite procentfördelning av hur mycket av varje.

Det kräver inte heller en massa onödiga förpackningar eller fabriksproduktion och extra transportmedel eftersom vi råkar ha ingredienserna hemma. Och det tar inte ens särskilt lång tid att göra. Det gillar jag.

Kommentarer
Postat av: Jonna

Men om de inte får köpegröt så drabbas de ju av jääärnbrist och dööör!

2011-07-09 @ 22:27:20
URL: http://amningshysteri.blogspot.com

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0