Åh gud. Ett löfte för miljön.

Det är verkligen dags att göra något. Vill vi verkligen inte ha kvar den här underbara planeten i friskt skick och ett friskt Östersjön? Det märks inte. Vi kan inte vänta på att de stora företagen ska stå till svars och ändra sina rutiner, det kan börja redan NU med ett eller flera individuella jävla KRAFTTAG!! På det sättet inspirerar vi folk runt omkring och sprider nya sätt att gå till väga här på jorden så fler kan leva i framtiden. Ni hör ju, jag har svaret. Bra va? Bara gör som jag säger :-)

* Äter du kött? Sluta. Se till att det är kravmärkt och/eller ät det inte så ofta. Eller inte alls.
* Sopsortera. Det minsta man kan göra, åtminstone allt som innehåller aluminium och alltså inte kan brytas ner.
* Släng ingen mat. Skriv veckomatsedlar. Storhandla möjligtvis basvaror mer sällan men vet du att färskvaror brukar bli över och ruttna är det bättre att promenixa och köpa dessa med jämnare mellanrum. Då kan man få en dos vardagsmotion också, perfekt! Har du mat över som du inte är sugen på, laga till det ändå och frys in!
* Begagnat, begagnat, begagnat. Vintage är ju inne så hur svårt kan det vara? Leksaker, kläder, köksprylar med mera. Klart man kan köpa nytt, men kanske inte alltid?

Allt ovan behöver och ska jag själv bli bättre på och jag ska kämpa för att inspirera fler i min omgivning. Hoppas nån mer hakar på, gör man redan vissa medvetna handlingar så kan man ju börja med en till eller utöka det man redan gör. Det handlar inte om att göra allt eller inget, det handlar om att åtminstone göra något.


Och ja. Jag har just sett "Vårt grisiga hav" på SVT2. Se den.


Algblomning. Inget för brudbuketten direkt.

Kommentarer
Postat av: LORISSA LOVEBOMB

Jag gör redan allt det! :) Kika gärna den här länken för fler lätta tips som gör skillnad: http://lorissalovebomb.se/category/naturligt-miljo.html

2011-05-15 @ 22:14:30
URL: http://lorissalovebomb.se

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0