Jossebosse på snabbvisit och ma-ma

Igår kom Josse på besök en sväng och stannade över natten. Hon ska köra Pite-Linköping så vad är bättre än att ta det via ett stopp i umeå liksom? :-) Vi hann snacka en hel del skit och dessutom avnjöt vi årets första färskpotatis, mumma! Jag hade dessutom gjort den där blåbärsglassen jag skrev att jag skulle göra och gud så underbar den var! Och jättelätt att göra även utan glassmaskin. Hade jag ätit lika mycket av köpeglass hade jag fått ont i magen, men inte nu. Bra, då ska jag äta ännu mer nästa gång ;-)

Tack Josse för besöket!

Igår morse upptäckte äntligen Greta hur man sa det där hon övat på så länge men inte riiiiktigt lyckats fullt ut med. Hon har ju bara lyckats säga ba-ba-ba-ba men nu har det iallafall lossat och nu är det mest ma-ma-ma-ma för hela slanten! Så skönt det måste kännas för henne att äntligen lyckas prata om och ropa på rätt förälder.
Imorse pratade hon innan hon ens öppnade ögonen, det lät så här:
-Ma-ma-ma-ma hihihi ma-ma-ma... och sen vände hon sig på mage innan hon slog upp ögonen med ett stort leende. Såklart, hon drömde säkert om mig... ;-)

Kommentarer

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0