Greta 8 månader!

Hjälp! säger jag bara. Igår var det ett tillfälle då jag fylldes av sån extrem lycka och glädje över den här lilla tjejen, vad gjorde jag innan jag fick barn? Vad var största meningen med livet? Vad la jag ner mest energi på? Jag minns att när vi var på återkoll hos MVC när Greta var 6 veckor så sa barnmorskan att jag verkade salig. -Ja, jag ÄR salig, svarade jag med ett stort leende på läpparna och så känner jag fortfarande. Jag ska göra allt i min makt för att inte hamna där jag var för några år sen, alltså då jag gjorde tusen saker och försökte utöka dygnet till 30 timmar. Hade jag inte redan börjat ändra på det och börja leva mer i nuet innan jag väntade Greta så hade jag med all säkerhet varit en av de som vantrivs med föräldraledighet, ja som vantrivs med allt som stannar upp.

Att det här med att få barn är livsomvälvande visste jag ju innan men jag förstod aldrig. Och jag kunde inte heller ana att det skulle leda till sån stor motivation att tänka mer på jordklotet vi går på, att källsortera, köpa/ta emot begagnade kläder, utesluta tillsatser i mat och laga maten ännu mer, ännu oftare från grunden. Jag har satt ett barn till världen och helt plötsligt känner jag oerhört stor inspiration över att göra det jag kan för att hjälpa till att rädda världen åt mitt barn.

Greta sover gott i min famn just nu så ni får hålla tillgodo med en bild från igår:



Dagen har firats med ett bajskalas vid frukostbordet följt av en välbehövd tupplur (Greta), morgonkaffe i gräset (jag) med två andra mammor från onsdagsfikagänget och deras bebisar Wilma och Milian. Sen gick jag och Felicia iväg till mariakyrkans öppet hus med Greta och Milian där det blev sångstund och fika. Felicia bar Milian i sjal så nu är jag och Greta inte ensamma längre, och vi pratade lite föräldraskap och insåg att vi tänker väldigt lika om saker och ting. Nära föräldraskap, ge hemlagad mat, samsova och bära - såna saker :-)

Grattis vår älskade dotter!

Kommentarer
Postat av: Emmelie

Grattis Greta! Nu saknar vi dig och din mamma otroligt mycket så snart får vi ta och träffas för pojkarna saknar dig.



Kram från oss

2011-06-09 @ 15:41:02
URL: http://www.bebisbloggen.se

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0