Gick upp med skruttan kl.07:00...

...åt frukost och begav oss sen ut på ett täcke i skuggan på gräset. Greta somnade efter en stund och jag låg och läste tidning. Ljuvligt. Nu har vi varit en sväng till 4H-gården och tittat på djuren, grisarna var väldigt sociala och hoppade grymtandes fram till staketet. Strandfolket var på väg till nydalasjön och jag tror medleys utomhusbad har säsongspremiär idag. Passande när det är 28 grader i skuggan.

Idag ska jag stryka fållar till vad som ska bli två ljuslila korta långsjalar (3,6 meter) som jag ska sy på svärmors symaskin imorgon. Jag tänker så här: om jag gör grundarbetet supernoga här hemma så kanske jag minimerar antalet svordomar vid apparaten imorgon.

Kommentarer

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0