Familjeliv

För er som inte är bekanta med familjeliv.se kan jag säga att det är som ett extra facebook när man blivit förälder. Fast otrevligare (utom i umeåmammortrådarna, där är det najs!).

Om man skummar bland rubriker på trådar i förälderkategorierna är det många rubriker gällande barn och barns rutiner som jag bara måste skriva om till att gälla vuxna för att visa hur absurt det kan låta.

Eller vad säger ni om följande exempel:

  • Sover er sambo hela nätterna?
  • Min kille vill gå upp och dricka vatten varje natt, kan man vänja honom av med det?
  • Sömnproblem (TS desperat!) - när kan maken börja sova i egen säng??
  • Min tjej vill pussas och gosa OFTA! Hur normalt är det, går det över? (Varit ihop en månad)
  • Vi som äter hemlagad mat! Tråd 7
  • Vi som lagar egen mat
  • Vi som gör gröt av havregryn och vatten
  • Vi som köper kläder i klädaffären! Tråd 24
  • Min fru vill kramas varje kväll innan vi släcker lampan - normalt?
  • Jag har bott med min kille i 7 veckor, han är uppe till SENT. Hur kan jag ordna fasta rutiner???
  • Ni som somnar samma tid varje kväll - hur GÖR ni???

Kommentarer
Postat av: Emmelie

ha ha ja det är helt otroligt vad viktigt vissa saker är och framför allt att diskutera det i 20 om startade trådar som bara rullar.

Leva här och nu kan ju va att rekommendera, även om man har fler än ett barn. Tom stora barn kan njuta av att få bestämma lite och känna sig viktiga i frågan om t.ex. läggning eller vad det kan vara. Vi lever bara en gång och våra barn får bara en uppväxt, njuta och inte stressa är vad Svensson behöver ;-).

Du är ju för härlig, vet du det :-D



kram kram

2011-06-15 @ 22:32:13
URL: http://www.bebisbloggen.se
Postat av: Ingrid

Tack för kommentaren i min blogg!



Vad som slår mig, och som säkert slagit dig också, med trådarna du valt är hur sorgligt det är att det ska vara så svårt att ge ett barn vad det frågar efter. Barnet som VI, föräldern, är satt att ge vad det behöver och ingen annan finns där som barnet kan be om hjälp. Hjärtskärande...

2011-06-16 @ 11:41:07
URL: http://www.lagomtnormativt.blogspot.com

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0