Joggning och diarré 2

Jo, idag var det dags igen. På något mystiskt sätt bytte jag riktning på dagens löptur i sista stund  och svängde höger istället för vänster och bestämde mig i och med detta för att springa runt Nydalasjön. Allt som allt en runda på ca 10 km och jag var betydligt mer laddad idag än i tisdags. Efter ett par, tre kilometer känner jag ett välbekant knip i magtrakten och det blir bara värre tills jag befinner mig i det där stadiet att det är lika långt att fortsätta som att vända och jag bestämmer mig för att fortsätta. Precis när det börjar knipa till ordentligt så jag tvingas att gå för att magen ska lugna ner sig och jag ska slippa bajsa på mig, råkar jag befinna mig på en sträcka som inte har några toaletter. Annars är Nydalasjön toppen på det sättet, massa bad/fiske/grillplatser och toaletter på flera av dessa ställen.

Jag lyckas dock bita ihop, plockar och tuggar i mig några blåbär på ett par ställen (1. Behöver inte avslöja mitt bajsnödiga tillstånd för människor jag möter utan har en fullgod anledning att stå på huk ändå. 2. Har fått för mig att färska blåbär verkar förstoppande till skillnad mot tillagade blåbär som verkar lösande. Lite sent nu kanske men jag är desperat och förresten kan det lika gärna vara tvärtom.) innan jag fortsätter med riktning mot Kärleksviken där närmsta toalett ska finnas. Jag rusar in på toa och släpper alla spärrar och fortsätter därefter min löptur.

500 meter efter Kärleksvikens toalett kunde jag dock inte springa mer utan fick ta sikte på Dödmansvikens toalett som inte var så långt fram. Än en gång rusade jag in på toa.

Nu befann jag mig på slutet av Nydalasjöns runda och slappnade av. Det gick jättebra att springa! En bit. När jag närmade mig badplatsen och därmed bara hade en kilometer kvar hem så blev det bråttom. Igen. Jag sprang (i sinnet, jag fick dock gå i verkligheten för att lyckas knipa) in på omklädningsrumstoaletten och släppte alla spärrar för tredje gången den här löprundan. Tredje gången!

Något är verkligen inte okej i min mage.

Kommentarer
Postat av: Sofie - Mamma till två små

Låter inget vidare... hoppas du får rätt på magen!

2011-07-22 @ 12:39:17
URL: http://lillgarden.blogg.se/

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0