Inte bra

Inte bra dag idag. Jag är oäääändligt trött och ni vet hur det är då - allt går lite fel. Det började med att Greta vaknade vid 6 istället för 8 och sen lyckades kissa ner hela sig på skötbordet, vanligt vid brukar kisset komma på handduken men nu var det kiss överallt på henne. Ner i badbaljan bara. Det är vanligtvis jättemysigt att bada henne och det hade det säkert varit idag också om jag inte hade haft ett drömscenario som bestod i smidigt blöjbyte och därefter kaffe. Sen fortsatte förmiddagen med spyor. Greta spyr inte alls särskilt mycket eller ofta men idag har varje liten yttepytterap inneburit spya. Inte jättemycket men inte jättelite heller, varken hon eller jag luktar annat än surmjölk nu känns det som.

Och jag är SÅ trött. Sen klockan 9 har jag längtat efter att Wiliam ska komma hem från jobbet så jag kan få sova. Nu har jag och Greta sovit en timme på soffan och det börjar kännas lite bättre, jag känner att vi nog till och med kommer ta oss ut här så småningom. Jag gjorde ett försök att komma ut vid halv elva men när jag satt på Greta overallen till hälften så tog jag av den igen, tårarna rann och jag kunde inte se hur jag någonsin skulle orka få på henne och mig alla kläder. Jag kunde inte ens se hur jag skulle orka lyfta upp henne från filten på golvet så jag tog av henne igen och gav upp. Insåg väl nånstans i bakhuvudet att inget skulle bli bättre av att jag skippade lunchen så jag lyckades få i mig en något sånär lunch iallafall bestående av fullkornsris, tonfisk, ärtor och hollandaisesås. En klassiker jag åt ofta i Boston, blev nästan nostalgisk. Lite sömn på det här så.

Men hallå, nu har Greta lyckats snurra ett kvarts varv på golvet! Haha, hon ser inte klok ut. Lyckades få in handen i fårskinnsdojjan som låg kvar efter påklädningsförsöket också. Gullunge!


Kommentarer

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0