Promenerande!

Nu spatserar vår fröken mer och mer här hemma. Det syns att hon VILL gå, lite som när hon kunde sitta men inte ännu krypa, hon kan bli frustrerad över att hon står upp med något i handen samtidigt som hon vill någonstans och det där något hon håller i handen gör det jättesvårt att hålla balansen och gå. Hon är försiktig och verkar vilja vara på den säkra sidan. Vi har inte hunnit fånga gåendet på film än eftersom det fortfarande handlar om några steg ganska sällan. Ibland tar hon helt enkelt och promenerar längs med möbler, inredning och väggar så långt hon kan, man riktigt ser hur hon söker i omgivningen efter nästa sak att ta balans mot. Ungefär som om hon befann sig på en klättervägg eller lekte inte nudda golv.

På tal om säkerhet har hon faktiskt helt nyligen lärt sig att ta sig ner från soffan och sängen med fötterna först - love it! Hon kan krypa fram till kanten som vanligt och bidra till att hjärtat hamnar i halsgropen men sen vänder hon sig om och lägger sig på mage för att därefter försiktigt, försiktigt hasa neråt tills hon landar på fötterna. Jag behöver kanske inte säga hur skönt det är att hon lärt sig det...


Kommentarer

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0