Mellandagar.

Imorgon åker jag och Greta 12 mil t o r över dagen och hälsar på Ella, en av mina två världsbästa vänner a.k.a Gretas gudmor. Det ska bli underbart, ljuvligt och alldeles tokroligt att träffa henne igen, det är alltid för länge sen. Dessutom gjorde hon ju det där stencoola att rent spontant, efter en ridsemester på island, bara stanna kvar tio veckor till och jobba på en hästgård. Så jag ser fram emot att höra ALLT. Åh vad kul det ska bli!

William får det också roligt, han ska ha slappdag här hemma hos mina föräldrar. Förutom det ska han vara slavdrivare, han och min svåger ska nämligen gå på gymmet vilket de gjorde igår också. W har liiiiite mer erfarenhet av gymträning än svågern (som hade problem att sätta på sig tröjan imorse). När William öppnade julklappen från min mamma som visade sig vara ett presentkort på fem träningstillfällen på friskis här i berga utbrast min svåger "tur det inte var till mig, det hade verkligen varit att slänga pengar i sjön!". Så jävla klockren kommentar av någon som sitter en och en halv meter från sin svärmor och bara några minuter senare får en identisk julklapp... ;-)

Idag var vi i täby centrum och reahandlade. Det värsta var att hitta parkering, jag gjorde den där då man slänger sig ur bilen i farten för att ställa sig på en parkering som vi väntat länge på (gubbe med merca som backar ut = lång väntan) men håller på att förlora till en stor SUV som tydligen tycker den har företräde till allt. Men där stod jag, ha! ha!. Greta somnade som en stock fem minuter innan vi var framme men vaknade som en kanon när jag lyfte upp henne för att knyta in henne i sjalen. "Brum! Brum!", var hennes ord, vilket kan förklaras av ett par hundra bilar i hennes synfält som inbegrep hela vårt plan i parkeringshuset.

William skulle leta skjortor på carlings och jag och greta hängde med. Varje gång jag går in på carlings känner jag mig så himla töntig! Plötsligt ser jag mig själv utifrån, i kläder från h&m med noll rock what so ever. Jag tycker de har snygga kläder men jag tycker inte jag förtjänar att vara där inne eftersom jag inte uppnår den coolhetsfaktor som krävs för att köpa något därifrån. Men idag vågade jag mig faktiskt på att köpa tre linnen (rea). Det känns som jag brytit ny mark här. Medans W provade skjortor hann jag också med att göra den där då man håller ett plagg man kanske tänkt köpa i handen, pratar i mobilen och har en bebis i långsjal på magen och känner ett plötsligt behov av att gå ut ur butiken och prata klart utan att behöva ha musiken dånande i andra örat. Men vet ni vad? Det piper lätt om en då.

Kommentarer

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0