Långritt

Idag har jag varit i stallet hela dagen och häng med på en långtur. Den skulle blivit inställd eftersom det fallit åtskilliga dectimeter tung snö under natten men så hade vi inte sett mailet utan befann oss på plats, då valde de som bokat turen att ändå sticka ut fast vi inte skulle kunna rida den planerade rundan. Grillningen som skulle bli en paus i turen fick bli på gården när vi kommit tillbaka helt enkelt. Det var sååå vackert! Helt vitt, överallt.


När vi kommer tillbaka.


Här äter vi korv och fikar på bänkar klädda med rennfällar.



Bilder lånade av Eva på IHC Norr.


På vägen hem åkte jag in på coop och köpte en ekologisk kyckling eftersom jag var så sjukt sugen på ugnsrostad kyckling till middag. När man står där i kylen och väljer bland färsk gårdskyckling (38 spänn kilot) eller ekologisk kyckling (en bamse på 1,7 kg men 95 spänn kilot) är valet ändå enkelt: jag vill inte ens veta vad som gör att den där 38 kronorskycklingen kan vara så sjukt billig. Men jag känner mig hyfsat säker på att den ekologiska faktiskt är värt sitt pris, och skulle den varit slut hade det fått bli kikärtor istället. Därmed basta.

Och för er kännedom blev den så sjuuukt god och vi åt den med kokt ekologisk, västerbottensodlad potatis, en havregräddebaserad skysås och en supermumsig sallad med min hemmagjorda vinägrett. Det bästa av allt? Det blev mat över... ;-)

Kommentarer

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0