Stockholmshelg

I fredags var det flygpremiär för Greta. Vi har varit nere i Åkersberga över helgen eftersom min kusin Elin gifte sig med sin Gustav i lördags. Vilken härlig helg! Det kändes verkligen lyxigt att flyga istället för att köra bil, jag saknade inte max i sundsvall en enda gång faktiskt! ;-)

William åkte hem tokbakis igår och eftersom han jobbade idag och jag tog med Greta upp med flyget idag istället. När vi kom hem från bröllopet i lördagskväll somnade först mamma, sen William, sen pappa, sen Greta och sist jag. Greta hade ju varit på FEST för tusan! Så som det sig bör när man kommer hem från fest runt 02:00 blev det lite nattmat för Gretas del och sen lattjolajban i soffan. Jag var väl inte lika lattjo, glodde på nån film på kanal 9 och räddade Greta från soffkanten medans hon klättrade, kröp och slängde sig runt hur glad och sprallig som helst bredvid mig. Vid halv fyra somnade hon iallafall och det gick tröööögt men jag lyckades ta mig till badrummet och borsta tänderna iallafall (men sminket fick sitta kvar)...

Fem timmar senare gick vi (jag och Greta alltså) upp till en somrig söndag. Efter att jag skjutsat W till arlanda proppade jag i mig lite mat och stack ut och sprang. 17 km, världspremiär för mig! Det gick långsammare än när jag sprang 16 km men nu var det enbart asfalt och asfalt brukar innebära långsammare tempo för min del. Men jag är verkligen nöjd! Halvmaran närmar sig med stormsteg och det känns väldigt roligt :-)


Kommentarer

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0