Igår var dagen då det hände!

Jag var och red!

Jag har blivit medryttare på en islandshäst som heter Nunna och står på Islandshästcenter Norr, i Tavelsjö tre mil utanför stan. Igår var dagen då jag fick rida henne för första gången och dessutom på lektion. Det var så sjukt kul! Greta var med och min svägerska Mija hängde på som barnvakt. Hon är dessutom också islandshästfrälst så det var inte bara pest och pina för henne heller.

Jag hade inte ridit på två år när jag satte mig upp på Nunna igår men det gick bra. Idag värker sittbenen och insida lår och det känns med andra ord bekant, jag red mycket innan jag började på musikhögskolan -05 och nu jävlar är jag tillbaka i sadeln! :-) Nunna är en femgångare med alla möjliga variationer av taktmissar, hon är ung och behöver bli starkare helt enkelt. Dessutom är hon stooor för att vara islandshäst. Hon är verkligen en häst att utveckla och utvecklas på och det ska bli jättekul att jobba med henne! Jag ska ut en gång i veckan och vid tillfälle kommer jag åka ut till henne lite extra också.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Så roligt, det låter toppen tycker jag

kramar

mamma

2011-08-16 @ 16:02:55

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0