Ny deltagare i vår relation

Missförstå mig rätt, jag och William har det jättebra tillsammans. Men det finns helt enkelt vissa behov som vi haft problem att kunna tillgodose den andra. Därför har vi tagit gemensamt beslut på att bjuda in en ny deltagare till vår relation och vårt hem. Jajemen, ni har gissat rätt - vi har numera tvättmaskin. FAN vad SKÖNT! :-) Den är dessutom installerad, en rolig historia i sig. Igår hade vi besök av Anton, Jenny och lilla Signe. Ungefär samtidigt kom elektrikern och installerade tvättmaskinen och William fick hjälp av Anton med det som kallas vattenkoppling eller vad det nu kan tänkas heta, och det blev dags för jungfrufärden (hos oss alltså eftersom maskinen är begagnad). Ett par minuter in i programmet kommer William på "men, ska det inte vara något ut i avloppet också?". Det var ju tur att han kom på det så pass tidigt... det slutade med att de fick åka till biltema och köpa ett sånt där plasttvättmaskinsavloppsrör som räckte ända vägen till avloppet och nu fungerar det hur bra som helst att tvätta. Åh så skönt att slippa fundera på tvättstugan som man måste boka typ en vecka i förväg, minst...

Idag ska vi iväg till Gullmark på kalas, Gretas kusin Lovisa fyllde fem år i torsdags och Lovisas pappa fyller år idag så det finns anledning att fira!

Ute har det kommit ett litet svagt snötäcke men det kommer nog inte bli särskilt långvarit. Än är inte vintern här för att stanna, även om vi ställer om till vintertid imorgon...

Kommentarer

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0