Nattlösning?

Haha, jag kanske är lat eller bara världens mest mysberoende mamma men i natt löste jag amningarna och sömnen på ett (för mig, jag betvivlar inte att detta gjorts mååånga gånger förut av andra mammor) innovativt sätt: när jag ammat (i soffan) och lagt upp Greta på axeln för att rapa så dröjer det inte länge innan hon somnar och då gjorde jag detsamma, det är det absolut mysigaste i världen att ha Greta snusandes mot axeln och funkar bättre än all världens sömnpiller på mig... I vanliga fall brukar jag bara slumra till lite en stund och sen gå tillbaka med henne till sovrummet och passa på att sova lite till i sängen innan det är dags igen, men i natt hann jag inte dit. När jag vaknade till i soffan hade det nämligen gått typ över två timmar och Greta var hungrig igen så det var bara att slänga fram bröstet och köra. Så fortgick hela natten (men jag hann få en timmes sömn i sängen på morgonen) och jag måste ha fått sjukt mycket mer sömn av att slippa transportsträckan mellan soffan och sängen för jag känner mig rätt pigg idag faktiskt! Men det är klart, det är faktiskt skönare att sova i sängen så vi får väl se hur jag löser det här i fortsättningen. :-)

Jag känner mig otroligt lyckligt lottad över livet, vad har jag gjort för att förtjäna allt detta egentligen? Fick dessutom prata med Ella, Gretas gudmor och en av mina bästa vänner, igår och det gav verkligen en energiboost till själen. Snart kommer hon upp och hälsar på och det gör även Gretas mormor och morfar som inte träffat henne IRL än. Underbart ska det bli!


Kommentarer
Postat av: Ella

Tänk att jag avvaktade med ringande när jag längtade så mycket, bara för att inte störa. Haha!

Längtar upp till er!

2010-10-27 @ 17:57:10
URL: http://atatranakampa.shapemeup.se

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0