Inte pigg

Idag är jag inte pigg. Jag antar att min hjärna som bäst håller på att ändra skepnad till något liknande den havrevälling jag åt till frukost i morse, mosigt värre. Inte för att det var något fel på frukosten men jag skulle inte ha något emot att få behålla lite arbetande hjärnceller däruppe i huvudet, enligt en artikel mamma mailade mig blir kvinnor smartare av att föda barn fast jag undrar om inte sömnbristen gör att det ändå går plus, minus...minus. Greta tajmade iallafall frukostamningen lagom med Williams frukosttid så han ordnade frukost åt mig också. Det var riktigt mysigt att få sitta tillsammans innan han for iväg till jobbet. Rostat bröd med brie är inte direkt något jag brukar få till frukost heller så det var ju en bonus ;-)
När William stuckit till jobbet tog jag med Greta till sängen och somnade om. Ett par timmar senare vaknade vi till och då hade Greta verkligen prime time, det är så himla mysigt när hon är vaken och man får umgås med henne när hon undersöker världen med sina nyfikna ögon. Jag blir verkligen full i skratt av hennes minspel, hon kan gå från E.T till gammal gumma på en halv sekund och hjärtat bara smälter! :-)

Nu börjar Greta vakna till här, när hon är mätt och nöjd nästa gång ska vi ta oss ner på stan är planen. Det borde bli en lagom dryga femkilometerspromenad och så tar vi buss hem. Jag lärde mig i söndags att inte överdriva... Det är skönt att ha satt igång med amningen igen så jag kan känna mig lite mer portabel än när det bara var flaska och pump som gällde, så länge det finns någonstans att sätta sig och amma så är det ju bara att köra när hon blir hungrig.

En kopp kanelkaffe på det?


Kommentarer
Postat av: Lisen

Trots att man faktiskt går plus minus minus så vägs det upp av att hjärtat aldrig verkar sluta smälta totalt :D

2010-10-26 @ 20:50:35
Postat av: Linda

Så rätt Lisen, sååå rätt! :-)

2010-10-27 @ 11:59:09
URL: http://niskalainen.blogg.se/

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0