Härliga söndag!

Kan ett blogginlägg vara behagligare att skriva än med en femtondagarsbebis sovandes mot axeln? Skulle inte tro det! :-)

Greta.


Idag for William iväg till vindeln för att köpa tvättmaskin som han hittat på blocket. Innan vi fick barn gjorde jag vissa försök att presentera idén att införskaffa en sån men det gick inte hem helt hos min älskade sambo som inte riktigt såg problemet att gå ner till tvättstugan med bebben. Men en och en halv timme efter att vi kommit hem från BB, ungefär samtidigt som handdukarna han köpt på jysk samma dag  började kastas ner i tvättkorgen i en strid ström, hade han ändrat inställning. Kors i taket, learning by doing ;-)

Jag kom iallafall på den fantastiska idén att gå ut på en promenad i det strålande vintervädret under tiden han var iväg. Det dumma var att jag tyckte "lilla" rundan runt nydalasjön (8 km plus nånting) var en lagom tur. Nog för att jag tappat 14 kg på två veckor men jag har ingen kondis eller muskelstyrka att skryta med direkt och efter typ halva sträckan tyckte jag det var nog. Men det var bara att gasa på och ta sig runt. I fortsättningen blir det nog max 5 km/promenad, hellre ett par om dagen i såna fall. Får ta revanch på nydalarundan om några veckor och se om det känns bättre då. Men solen sken och det var sjukt vackert med allt det vita och isen som börjat gro så jag led inte avsevärt.
Greta sov som en stock i vagnen och vaknade bara till framemot de sista kilometrarna men det löstes med napp (eller tutte som de kallar nappen här uppe, har aldrig hört något värre. Tutte för mig är lika med bröst men tydligen är jag den enda människan på jorden som tycker så, eller??) och vi kunde ta oss hemåt utan avgrundsvrål från den lilla.

 

Lite fundersam min efter promenixen runt nydalasjön...

 

 


Kommentarer

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0