BVC

För en vecka sen när vi var på BVC vägde Greta 3300 g och var 50,5 cm lång. Hennes födelsevikt var 3100 g och hon var 49 cm. Idag vägde Greta 3600 g och hade vuxit 1 cm, 51,5 cm lång var hon idag :-) Härligt att hon verkar växa som hon ska, det förklarar en del av hennes knorrande också. Natten var inte lätt, vet inte om jag fått någon ordentlig sömn alls faktiskt och knappt Greta heller. Hon hade värsta äta-dygnet igår så det var nog mycket som pågick i magen... I vilket fall var hon nog lika trött som sin mamma när vi kom till BVC vid nio i morse, för hon sov som en stock när det var dags. Så här såg det ut då:



Igår promenerade jag ner till jobbet med Greta och vi var hemifrån i över 4 timmar vilket kändes som ett jättesteg i min mammaledighet :-) Vi hann höra ett par av estettvåorna uppträda med sina sång- och instrumentalredovisningar och några av eleverna tog tillfället i akt att hälsa på lilla Greta som låg och sov som en stock när vi kom dit.
Sen ägnade jag några timmar åt att sitta i köket på jobbet och dricka kaffe och njuta av socialt umgänge omkring mig, amma lite när Gretas hunger smög sig på (vilket den gjorde extremt ofta igår som sagt...) och helt enkelt känna mig som människa OCH mamma. Härligt! När vi kom hem ville jag bara sova men det ville inte Greta så jag fick väl 20 minuter eller så efter femtiden. Jag är med andra ord rätt trött idag efter natten och gårdagen, skönt att William är ledig och hemma idag! Jag fick ett väldigt positivt telefonsamtal från försäkringskassan igår om att de fastställt min SGI och den blev betydligt högre än väntat så jag behöver inte ta ut sju dagars föräldrarpenning i veckan för att överleva utan tar ut måndag-fredag fram till sista januari för att vara på den säkra sidan och förhoppningsvis kan jag ta ut fyra dagar i veckan efter det och ändå överleva. Jag var väldigt överraskad över att det gick så snabbt för dem att fastställa SGI:n, hade aldrig förväntat mig det av försäkringskassan med tanke på allt dåligt man hört...

Idag får vi hit elektrikern som ska installera tvättmaskinen William köpte i helgen (och som Gretas farmor och farfar bjuder på, himla snällt!) och efter lunch får vi besök av Anton, Jenny och lilla Signe. Ska nog passa på att baka den extremgoda kladdkakan till dess. Fördelen med att baka den nu och bjuda på istället för att baka den ikväll till Idol är att vi får hjälp att äta upp den, haha :-)

Nästa vecka är det höstlov så William jobbar bara en och en halv dag, det ska bli jätteskönt att ha honom här hemma resten av dagarna! Lärare är ett höjdaryrke på det sättet ;-)

Kommentarer

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0