Amningsdygn och fikabesök!

Igår bestämde jag mig för att föra dagbok på Gretas mattider över ett dygn eftersom de ändå  blivit hyfsat regelbundna. Så här blev det:

1:45, 4:45, 8:45, 10:45, 14:30, 17:00, 18:00, 19:00, 21:45, 23:30. Allt som allt tio matgånger. Därmed inte sagt att det bara är tio amningstillfällen, det sena nattmålet till exempel är lätt tre amningstillfällen på mellan 10-25 minuter vardera och så kan det även vara dagtid. Det är väl bara de där målen mellan 17-19 som är "enkelmål", säkert därför de blir så täta...

Intressant va? :-) Jag har inte delgett er bajskonsistensen än så var inte så förskräckta.

Idag har vi haft besök av Dijana, det var väldigt trevligt att sitta och prata om allt möjligt som har med såväl föräldrarskap som andra saker i livet att göra. Jag hoppas vi får många fler tillfällen till sånt! Greta slocknade som vanligt så fort vår gäst steg innanför dörren och vaknade till för en matslurk strax innan Dijana skulle gå. Verkar som att Greta spar sina vakna timmar till mamma och pappa än så länge, förmiddagar och sena kvällar är höjdartider att vara vaken på just nu och hon charmar oss stort varje gång :-)

Kommentarer
Postat av: Emmelie

Söta lilla matvrak, sov ordentligt nu så vi får se en vaken Greta till veckan :-)

Barnen längtar efter henne & jag med (L)

Kram till er alla tre.

2010-10-31 @ 20:13:17
URL: http://www,bebisbloggen.se

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0