Amma behöver tydligen inte göra ont! :-)

Jag är så sjuuuukt glad att jag tog den här amningspausen och pumpade istället. Trots att internet är fullt av skräckpropaganda som säger att man absolut inte ska mata med flaska om man av olika anledningar (t.ex. såriga bröstvårtor...) behöver pumpa ett tag. Det kan göra barnet "tuttförvirrat" och gud vet vad. Alternativet skulle enligt dessa "profeter" vara att pumpa ur och mata med kopp eller sked, men herregud känner jag bara. Som att det inte är tillräckligt med jobb att pumpa, är inte det viktigaste att hon iallafall får i sig bröstmjölk om man nu har möjlighet? Det var iallfall väldigt jobbigt för mig att komma fram till att det nog skulle vara okej att jag inte kunde amma för tillfället men med stöd av omgivningen (och då främst ett telefonsamtal med mamma) tog jag iallafall beslutet att göra så här.
Och nu har hon fått bröstmjölk på flaska de senaste fyra dygnen och idag var det dags att "nypremiär"-amma henne med läkta bröst. Jag kan bara säga att det här var det bästa jag gjort! "Tuttförvirrad" my ass, inte Greta inte (nu säger jag inte att det aldrig händer andra barn, men det var som hon på bvc sa, vi måste ju ha lite tilltro till att Greta också att det kommer gå bra). Min ringa erfarenhet av amning hittills har varit att amning gör om inte alltid skitont så iallafall ont men idag blev jag motbevisad. Det gick hur bra som helst och Greta är supernöjd! Det är hennes mamma också... tänk vad skönt att slippa pumpen var tredje timme... :-)


Kommentarer

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0