För första gången...

Idag har jag för första gången mottagit barnbidrag som förälder! Coolt värre :-) Sist jag fick barnbidrag var det inte som förälder utan som barn, året var 1996, jag gick i sexan, puberteten hade tagit fart och barnbidraget på 650 spänn skulle räcka till kläder, nöjen och allt sånt. Ganska generöst måste jag säga så här i efterhand (syftar då inte på statens dåvarande barnbidragsnivå utan på mina föräldrar som lät mig ta hand om hela).

Något annat som hänt för första gången är att Greta lett mot både mig och William! Igår fick William ett riktigt solskensleende för första gången och han smälte förstås :-) Jag har fått leenden efter att jag varit generös med munpussar med "busljud", underbart!

Dessutom har Greta blivit så otroligt mycket stabilare i nacken, hon är med och tittar på ALLT och tycker inte det är värt att sova bort särskilt mycket av dagarna längre. Hon har börjat hitta nya ljud och läten och håller koll på vad mina händer gör under hela "Imse vimse spindel", även om det är just när spindeln klättrar upp för tråden som hon har lättast att följa med. Då följer blicken och huvudet med hela vägen upp till taket :-) Stortjejen! Sex hela veckor blir hon imorgon så det är klart att med all livserfarenhet hon samlat på sig hittills så har det hänt ganska mycket ;-)

Dessutom har hon numera storlek 56 i sina bodys. Märkligt när man tittar på den en månader gamla bilden nedan då hon nästan drunknar i en body i storlek 50...


Greta 18 oktober 2010


Greta 19 november 2010

Kommentarer

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0