I Wish I Had A Car

Tidigt i våras någon gång när jag skulle gå hemifrån och till en måndagslektion på berklee så spöregnade det så kopiöst mycket. Jag blev less, satte mig på T:n med de andra blöta människorna och började snickra ihop en låt om det eländiga vädret. Själva hooken blev "I Wish I Had A Car", min tydliga önskan denna regniga måndag då det var så blött att det är äckligt att åka kommunalt för allt vatten förångas så snart det kommer inomhus. Ända sen dess har jag älskat det lilla jag lyckades komma på den där dagen men jag har inte kommit vidare. Jag ville ha en refräng men fastnade vid en dålig idé som jag inte lyckades kliva över förrän ikväll när jag pratade med William om mitt bekymmer. Han, som har hört versen och gillar låten, hade förstås ett skitbra refrängförslag att bjuda på som jag aldrig hade kommit på själv så ikväll har jag suttit och snickrat lite. Tänk sommar, tänk pop, tänk 80-tal och epiga syntljud. Jag älskar att snickra på låtar, älskar.

Om man bildgooglar ordet bil blir den första träffen denna:


Om man googlar ordet car blir första träffen denna:


Kommentarer

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0