Surströmming och kalas!

I lördags fyllde William 29 år. Det firade vi på fredagkvällen med surströmmingsskiva i kvarters, fyra tappra människor med en femte på slutet (Robert) delade på två stora och en liten burk Oskars. När surströmmingarna började sina vågade sig surströmmingshatarna fram och kvällen blev väldigt trevlig i goda vänners lag (och lite öl). William och några till drog iväg till kåren vid halv tolv och jag städade upp och njöt av lugnet. När jag låg i sängen kvart över ett fick jag ett sms från William: "Fy fan vad jag stinker surströmming!". Det var nämligen så att han var burköppnare, något som måste utföras med stor försiktighet och precision. Täckt under en plastpåse ska burken vara och den måste tiltas åt rätt håll så inte spadet exploderar upp mot den stackars öppnarpersonen. Jag antar att när det var dags för tredje burken hade William fått i sig lite öl och var rätt kaxig så när jag drog fram plastpåsen hade han redan satt igång att öppna burken med orden "jag tror inte det är någon fara fakti...pschhhhhht". Typ så lät det när spadet flög upp och täckte hans t-shirt. Jag föreslog någon dum idé om att gå hem, lägga tröjan i blöt och sätta på sig något annat men det hela slutade med att han skvätte lite vatten på tröjan och tryckte upp den mot min näsa så jag fick känna att det minsann inte luktade något. Det gjorde det ju inte heller, det var ju blött fortfarande... och så gick det med det.

De två tårtorna jag bakade var mumsiga men inget emot den med bananmos och riven choklad som avnjöts på lördagmorgonen då jag firade William själv. Mmmm.....det blir inte bättre än så.

Jag kanske bara ska blogga om surströmmingsskivor i fortsättningen. Fast jag vet inte om jag är så sugen på något mer i år. Sushi skulle vara gott däremot.

Jag har fixat trådlöst nätverk i lägenheten nu iallafall så nu kanske det blir av med lite mer bloggande i fortsättningen. Det är ju sista året och allt, den här terminen läser jag AUO3 i Luleå så om ett par veckor är det dags för fem veckors praktik och så ska C-uppsatsen sättas igång. Jag och Lina bestämde att vi ska skriva tillsammans, jag tror verkligen det kommer gå hur bra som helst. Vi är ju sångerskor båda två så helt svårt att välja ämne kan det ju inte bli!

Kommentarer

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0