Något hände på vägen

Nå, visst är det bra med förändringar. Men jag känner mig riktigt gammal idag efter att ha druckit hela tre (3) glas vin igår kväll och tagit en tequilashot. Vi snackar alltså total mängd alkoholintag under tidsperioden 19-01 och tequilan var bland det första som hände. Så himla trött borde jag inte vara men hopp! så vaknade jag kvart över åtta imorse, oförmögen att somna om och det känns riktigt slitigt idag kan jag säga. Tur att jag inte är tvungen att göra något vettigt förrän kvart i fem... Ska väl ta tag i lite städning till dess bara. Tjugo minuter eller något orkar jag nog.

Eftersom Robert och Christian fyller år på sommaren så hade vi en överraskningsfest för dem i kvarterslokalen igår kväll. Vi körde på mexico-tema och därför bjöds det på tequila och tacos. Det var riktigt kul att de blev så sjukt överraskade och grundlurade, stackars Christian fick avbryta sitt läsande av gamla avhandlingar och Robert fick inte gå iväg på innebandy. Istället blev det mat, tequila och en vända flamenco för födelsedagsbarnen (som är klassiska gitarrister och i vanliga fall spelar bakom dansarna men idag fick stå i förgrunden med Thomas som gitarrist) följt av linedance med några av oss andra som deltagare. Var går man sen en onsdag när stämningen är på topp och både vin och tequila tagit slut? Kalles förstås! Jag tror ett av skälen till att så många följde med var Roberts fina tacktal, där han poängterade att sista året snart kommer vara över och många av oss inte kommer ses igen på mycket länge efter det. Det blev lite tårögda lyssnare kring bordet kan jag säga och det satte verkligen eld i baken på mig. Man kan inte gå och slösa bort såna här fina tillfällen att ta sig till Kalles en onsdag med sina älskade klasskompisar som man delat fyra år på högskolan med.

Nu orkar jag inte titta på den här datorskärmen längre.

Hejsvej!


Kommentarer
Postat av: Annelipanneli

Åf va roligt!! Jag fyller ju också år på sommaren!!! Vi tre har pratat om att ha en födelsedagsfest på hösten, så va kul att det fick det! Jag ville också vara med! var för ringde du inte!???? ;) kram gumman

2009-09-19 @ 23:37:57

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0