Så snabbt man glömmer, varje år

Jag och Anneli satt och åt lunch när vi började prata mygg. Vi pratade om fjösiga södermygg och norrlänska bisonmygg, hur irriterande det är när de surrar omkring i rummet precis när man gått och lagt sig och man bara måste mörda dem. Varje vinter glömmer jag dem, sen plötsligt dyker de upp igen, i samma veva som sommaren kommer tillbaka. Man längtade kanske efter sommaren men aldrig efter myggen.

Ja, lite tisdagsfunderingar sådär. Och undrar vad jag gör om en vecka.

Kommentarer
Postat av: Mamma Niska

Om en vecka tar du hand om din stackars syster som just nu -tror jag - ligger på operationsbordet. Hon kommer att ha svårt att röra sig, att sitta, att resa sig att gå på toa. Golvet kommer att vara förfärligt långt borta om hon ska ta upp något därifrån. Så det blir bra att du kommer hem och hjälper henne.

kram

mamma

2009-05-06 @ 09:42:59
Postat av: Mamma Niska

Om en vecka tar du hand om din stackars syster som just nu -tror jag - ligger på operationsbordet. Hon kommer att ha svårt att röra sig, att sitta, att resa sig att gå på toa. Golvet kommer att vara förfärligt långt borta om hon ska ta upp något därifrån. Så det blir bra att du kommer hem och hjälper henne.

kram

mamma

2009-05-06 @ 09:43:20

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0