Väldigt lyckat sjungande idag

Idag gick det väldigt bra att sjunga på performance labben. Själva framträdandet gick också bra, jag körde Anouks "Girl" (ja josse, jag blev ju som kär i låten när du sjöng den!) och i början kändes det som att jag inte visste var jag skulle ha kroppen men sen släppte jag oron och bara körde. Fick kommentaren att det verkar bo en rocktjej inom mig och det var ju bra. De hade inte så mycket kritik att ge vilket inte brukar vara något problem så jag kände mig väldigt nöjd efteråt. Bandet kunde läsa mitt leadsheet och spelade bra som vanligt så jag klagar inte någonstans.

Jag begav mig till Barnes&Nobles på vägen hem och inhandlade en bok som jag kan bli fast i, det är som en drog för mig för jag älskar verkligen känslan av att ha en bok som jag bara måste läsa i varenda ledig sekund. Boken heter "Song Yet Sung" och är skriven av James McBride.

Nu är det tänkt att jag ska skriva en blues, en mixolydisk eller dorisk låt och plugga harmonilära till midtermen som jag har imorgon eftersom min väckarklocka inte ringde i fredags vilket resulterade i att jag inte hann till lektionen.

Det är väl bara att sätta igång.

Kommentarer
Postat av: Josse

Haha det är bra Linda! Det bor allt en rocktjej i dig med, visst är det kul!? ;) och en bra låt!

2009-03-31 @ 18:26:27
Postat av: Josse

Förresten! Jag har fått jobb här i Pite så det tycker jag att du oxå ska få så att vi kan leka tillsammans hela sommaren!! Puss!

2009-03-31 @ 18:29:11

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0