Tid??? Vadå tid????

Datorn visar halv tre.
Amerikanska mobilen visar halv tre.

Mitt armbandsur visar halv två, min svenska mobil undrar om jag vill ställa om till sommartid (halv tre).

Jag blir jätteförvirrad. Det här var en av de underligaste stunderna i mitt liv. Jag kollade in DST och ser att det stämmer, USA (Washington) ställer om till sommartid 8:e mars. Så nu har jag helt oförberett förlorat en timme söndag. Jag fick nästan hjärtklappning av min förvirring. Men hurra, det kommer alltså vara ljusare lite längre nu! Och det är bara fem timmar skillnad till sverige nu, åtminstone till 29:e mars då det blir sommar där också.

Så klockan är nu 14:36 i Boston, och bara 19:36 i Sverige. Jag som lärt mig 6-timmarstänket...

jaja, ha det gott! Här är det iallafall sommar :)

Kommentarer

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0