Konsert ikväll, flygplatsen imorgon!

Ikväll ska jag se Rachelle Ferrell live på Scullers, en jazzklubb här i Boston.

För er som inte känner till Rachelle Ferrell så kan jag meddela att det gjorde inte jag heller tills för ett år sen då min sånglärare i Piteå gav mig en låt i sångläxa som Rachelle Ferrell sjungit. Hon är grym. Hon är en sångerska i större kaliber än Mariah Carey under hennes storhetsdagar men hon är inte lika välkänd, vilket är synd. Hon ska tydligen vara jättebra live vilket jag inte tvekar över efter att ha kollat in henne på Youtube, så jag ser verkligen fram emot kvällen!

Här bjuder jag på två klipp med Rachelle Ferrell. Det första är ett ihopklipp av hennes "vocal skills"-måste lyssnas på åtminstone ett par minuter! Det andra är "With Every Breath I take", det är lite snack i någon minut men lyssna sen till hennes fantastiska röst.





Och imorgon eftermiddag hämtar jag William på flygplatsen! Hurra!

Kommentarer

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0