Inte utan stolthet

Det är inte utan stolthet jag läser om Guldmasken och ser att en gammal klasskompis (Annika Herliz) var nominerad i kategorin Bästa Kvinnliga Biroll. Några andra vänner som jag lärt känna genom Åkersbergarevyn var inblandade i the Producers som tog hem en famn full med Guldmaskar. Underbart!

Jag är så stolt över Ella som gjorde ett gammalt högskoleprov (övning) och fick 1,8. Själv fick jag 0,7 för åtta år sen men jag tvivlar på att mina resultat blir högre idag. Tur att jag hittat min utbildning och att den var auditionbaserad.... ;-)
Själv gjorde jag ett körkortsteoriprov på nätet igår på skoj trodde jag tills jag såg resultatet. 43. Ni vet väl att man måste ha 52 för att få godkänt? Men jag är en bra bilförare så jag oroar mig inte så mycket... Seriöst, hur ska man komma ihåg statistik på hur många procent av alla olyckor som är singelolyckor osv när det var sju år sen man pluggade på det? Jag vet att det är livsfarligt att köra bil, det borde man få åtminstone 10 rätt för.

Men jag är stolt över att jag lyckades hinna till skolan i lagom tid och nu sitter i ett övningsrum efter att ha haft lektion ett idag som var gehör. Om jag inte har helt fel så ska jag träffa en physical therapist om fyrtio minuter som ska se över mig i en halvtimme. Eller så var det igår, när skolan var tvångsstängd pga vädret.

Men ni, så mycket himla bra människor det finns därute.


Ni ser materialet på väggarna i övningsrummet? Det är något slags otäckt isoleringsmaterial som både fäller och fungerar som golv. Förra veckan hörde jag nämligen ett knattrande bakom pianot och när jag ställer mig upp så ser jag en mus som går på väggen. Fy fan säger jag bara. Jag dunkade en näve i pianot och musen blev skraj och sprang ut under dörren och ut i korridoren. Så jävla äckligt. Vad är USA för u-land egentligen? Blä.

Kommentarer
Postat av: Mamalou

Och det var som fan !

Hörrö Linda, de där väderlekarna har blivit alltmer aggressiva..

Nu TVÅNGSSTÄNGER de skolan

ojojoj

tur att man bor i Sverige

vem vet vad de lekarna kunde sätta igång med här?

Nä jag hoppas att de idéerna inte får fäste här.

Härär lekarna lättare och mer blida

..fast när jag tänker på Dig.. var det inte en väderlek som fick Tjörnbron att rasa..

hmm.. man kanske skulle ta och infiltrera de där lek-gängen.

De verkar inte så harmlösa som jag trott. Rena maffioso-metoderna.. lek jo pyttsan.. väderterroristerna snarare.

.

.

kollar ut genom fönstret

.

.

nää, inga konstigheter på gång

Dags att lkä på sig, och duscha

fast kanske i omvänd ordning, eller vad tycker Du?



kraaaaaaaaaaaaaaam

2009-03-04 @ 09:50:55
URL: http://mamalou.blogg.se/

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0